Dlaczego mediator powinien mieć specjalizacje?
Prowadzenie mediacji to coś więcej niż tylko wiedza z zakresu przepisów prawnych regulujących mediację, komunikacji czy psychologii konfliktów, czyli wiedza podstawowa. Dla profesjonalnego prowadzenia mediacji w określonym obszarze i pełnego nabycia kompetencji mediator powinien uzupełnić wiedzę o specjalistyczne zagadnienia prawne i komunikacyjne, niezbędne w problematyce, którą wybiera do dalszego rozwoju (mediacje cywilne i gospodarcze, rodzinne, pracownicze, sądowe, karne i o wykroczenia, rówieśnicze).
Celem kursów specjalistycznych jest wyposażenie mediatora w szeroki wachlarz umiejętności i kompetencji mediacyjnych, które pozwalają przekształcić destrukcyjną i oddzielającą komunikację w rozmowę, opartą na wzajemnym zrozumieniu i możliwości dokonania samodzielnego wyboru, w zgodzie ze swoimi wartościami, z wykorzystaniem technik i narzędzi przydatnych w danej dziedzinie.
Ukończenie co najmniej jednego kursu specjalistycznego jest niezbędnym warunkiem otrzymania rekomendacji O-media.
Kształcenie mediatorów wewnętrznych w organizacji
Wewnętrzny mediator pomaga rozwiązywać konflikty już na wczesnym etapie, zanim dojdzie do eskalacji.
Szkolenia dla osób, które chcą kształcić się na własną rękę
Kompetencje w zakresie rozwiązywania konfliktów w zespole przydają się na wielu stanowiskach.
Szkolenie dla mediatorów
Możesz wyspecjalizować się w rozwiązywaniu konfliktów różnego typu: konfliktów rodzinnych, gospodarczych, wewnątrz organizacji itd.
Indywidualne wsparcie mediatora w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych
Usługa może być połączona z warsztatami ze współpracy w zespole — dla danego działu lub grupy, w której wystąpił konflikt.
Poznaj nasze metody szkoleniowe
Prowadzimy szkolenia wyłącznie metodą warsztatową, w niewielkich grupach szkoleniowych, pracując na procesie grupowym. Wykorzystujemy interakcje między uczestnikami do pogłębiania kompetencji w obszarze, w którym szkolimy.
Istotne znaczenie ma dla nas miejsce, w którym odbywają się warsztaty, ustawienie krzeseł w kręgu lub stołu w podkowę oraz nieformalny klimat.
Zajęcia przebiegają według cyklu, obejmującego:
- odwołanie się do angażującego emocjonalnie wydarzenia lub historii mediacyjnej
- refleksję na temat tego doświadczenia
- wiedzę teoretyczną
- praktyczne zastosowanie
Osiągamy to, poprzez odgrywanie scenek z udziałem trenerów jako mediatorów, a następnie – pomiędzy uczestnikami, jak również przeprowadzanie symulacji mediacji, symulacji rozmowy metodą Dialogu Motywującego i innych ćwiczeń, obserwowanych przez uczestników.