Skip to content Skip to footer

Opis szkolenia

Dialog  Motywujący to jedna z najdynamiczniej rozwijających się metod pracy psychologicznej na świecie.

Jego uniwersalność sprawia, że znajduje szerokie zastosowanie w różnych obszarach pracy z ludźmi – od poradnictwa psychologicznego, terapii i medycyny, po biznes, edukację i zarządzanie. Dzięki swojej elastyczności i praktycznemu podejściu jest szczególnie ceniony w sytuacjach wymagających motywowania do zmiany, budowania relacji oraz rozwiązywania trudnych problemów interpersonalnych.

Szkolenie z Dialogu Motywującego pozwala doskonalić kompetencje zawodowe i oferować większą skuteczność podejmowanych działań dzięki zastosowaniu stylu rozmowy, służącego umocnieniu u rozmówcy jego własnej motywacji i zobowiązania do zmiany, którego wysoka skuteczność poparta jest wynikami licznych badań klinicznych.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest praktyczne zaprezentowanie Dialogu Motywującego jako uznanej i wszechstronnej metody wspierania ludzi w procesie zmiany. Uczestnicy poznają kluczowe założenia tej metody, jej specyficzne podejście do komunikacji, oraz narzędzia umożliwiające skuteczne budowanie relacji z rozmówcami w różnych kontekstach zawodowych. Szkolenie ma na celu nie tylko teoretyczne omówienie zasad Dialogu Motywującego, ale przede wszystkim zapewnienie praktycznych umiejętności, które można natychmiast zastosować w pracy zawodowej.

Uczestnicy zdobędą wiedzę i kompetencje, które pozwolą im lepiej reagować na potrzeby swoich rozmówców, skutecznie wzmacniać ich wewnętrzną motywację do zmiany, a także właściwie odnosić się do oporu czy trudności, jakie mogą pojawiać się w procesie komunikacji.

Dzięki zastosowaniu technik Dialogu Motywującego, takich jak pytania otwarte, odzwierciedlenia czy podsumowania, uczestnicy nauczą się prowadzić rozmowy, które angażują, budują zaufanie i wspierają trwałe zmiany w zachowaniu rozmówców.

Przydatne INFORMACJE

ELEMENTY SZKOLENIA

Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

 

Dla kogo jest to szkolenie?

  • mediatorów
  • prawników
  • pracowników działów HR
  • HR Biznes Partnerów
  • menedżerów Compliance
  • przedsiębiorców, wysokiej i średniej kadry menadżerskiej
  • przedstawicieli instytucji samorządowych i organizacji społecznych,
  • psychologów, psychoterapeutów, pracowników służby zdrowia i organizacji pomocowych, osób pracujących z człowiekiem w pracy 1:1
 

Czego nauczysz się podczas szkolenia Dialog Motywujący?

Nauczysz się:

  • jak wybrać skuteczną interwencję,
  • zastosować efektywne metody motywowania,
  • właściwie reagować na sygnały oporu bądź niechęci,
  • rozwiązywać sytuacje problemowe i bieżące trudności,
  • zbudować u rozmówców motywację do zmiany zachowania,
  • utrwalić i wzmocnić nawyk zmiany.
 

Agenda szkolenia

  • 9.00 -11.00 – MODUŁ 1
  • 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
  • 11.15 –12.15 – MODUŁ 1 i 2
  • 12.15 – 12.30 – PRZERWA KAWOWA
  • 12.30 – 14.00 – MODUŁ 2 i 3
 

Organizacja szkolenia

  • Szkolenie trwa 1 dzień, od godz. 9.00 do 14.00.
  • Odbywa się stacjonarnie, online [na żywo] lub w miejscu wskazanym przez klienta.
 

Szczegółowy program szkolenia

Moduł 1 Wprowadzenie do Dialogu Motywującego

  • Zapoznanie z kluczowymi założeniami stanowiącymi podstawy Dialogu Motywującego
  • Zapoznanie ze specyficznym dla Dialogu Motywującego nastawieniem mentalnym – „Duchem DM”
  • Rola i znaczenie transteoretycznego modelu zmiany w Dialogu Motywującym.
  • Zapoznanie z pułapkami utrudniającymi posługiwanie się Dialogiem Motywującym, barierami komunikacyjnymi oraz odruchem naprawiania
  • Zapoznanie z metodami (pytaniami otwartymi dowartościowaniami, odzwierciedleniami, podsumowaniami) i zasadami pracy w Dialogu Motywującym,
  • Nabycie umiejętności praktycznego zastosowania metod DM na poszczególnych etapach pracy z rozmówcą

Moduł 2 Podstawowe narzędzia stosowane w Dialogu Motywującym – zajęcia praktyczne

  • Zrozumienie dynamiki interakcji z rozmówcą przez pryzmat 4 procesów: angażowania, ukierunkowania, wywoływania i planowania
  • Praktykowanie w warunkach warsztatu metod i zasad pracy w Dialogu Motywującym
  • Rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania metod Dialogu Motywującego na poszczególnych etapach pracy z rozmówcą
  • Zapoznanie ze specyfiką i techniką udzielania informacji w Dialogu Motywującym (Wydobądź- Dostarcz – Wydobądź). Nabycie umiejętności stosowania WDW
  • Zapoznanie z koncepcją języka podtrzymania i niezgody oraz języka zmiany w Dialogu Motywującym
  • Wartości w procesie zmiany; karty wartości w Dialogu Motywującym
 

W ramach szkolenia otrzymujesz

  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Wsparcie po szkoleniu: 1 godzina konsultacji online
  • Skrypt, materiały do ćwiczeń

Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu

Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.

Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl

Odbierz specjalny RABAT

DLA GRUP, ZNAJOMYCH I CZŁONKÓW ZESPOŁU

  • 10% dla dwóch zapisanych osób
  • 15% dla trzech zapisanych osób

DLA OKREŚLONYCH GRUP ZAWODOWYCH

  • 10% dla adwokatów
  • 10% dla radców prawnych

DLA ABSOLWENTÓW

  • 25% dla absolwentów studiów podyplomowych z patronatem O-Media
  • 15% dla absolwentów Szkoły Mediacji

Chcesz uzyskać informację o rabacie? Napisz do mnie ewa@o-media.pl.
Rabat należy podać podczas składania zamówienia.

Najbliższe szkolenia

Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl

Poznaj opinie uczestników szkolenia

Szkolenie zostało zorganizowane w ciekawej formie, a przekazywana wiedza była poparta szeregiem ćwiczeń, które pozwoliły rozwinąć nowe umiejętności i kompetencje. Trening dostosowany do potrzeb uczestników bardzo mi się podobał.

Anna Mudrecka-Kutynia

ZOBACZ TAKŻE

Inne szkolenia O-Media

Emocjonalne BHP

Autoprezentacja i budowanie marki osobistej

Asertywność