Opis szkolenia
Dialog Motywujący to jedna z najdynamiczniej rozwijających się metod pracy psychologicznej na świecie.
Jego uniwersalność sprawia, że znajduje szerokie zastosowanie w różnych obszarach pracy z ludźmi – od poradnictwa psychologicznego, terapii i medycyny, po biznes, edukację i zarządzanie. Dzięki swojej elastyczności i praktycznemu podejściu jest szczególnie ceniony w sytuacjach wymagających motywowania do zmiany, budowania relacji oraz rozwiązywania trudnych problemów interpersonalnych.
Szkolenie z Dialogu Motywującego pozwala doskonalić kompetencje zawodowe i oferować większą skuteczność podejmowanych działań dzięki zastosowaniu stylu rozmowy, służącego umocnieniu u rozmówcy jego własnej motywacji i zobowiązania do zmiany, którego wysoka skuteczność poparta jest wynikami licznych badań klinicznych.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest praktyczne zaprezentowanie Dialogu Motywującego jako uznanej i wszechstronnej metody wspierania ludzi w procesie zmiany. Uczestnicy poznają kluczowe założenia tej metody, jej specyficzne podejście do komunikacji, oraz narzędzia umożliwiające skuteczne budowanie relacji z rozmówcami w różnych kontekstach zawodowych. Szkolenie ma na celu nie tylko teoretyczne omówienie zasad Dialogu Motywującego, ale przede wszystkim zapewnienie praktycznych umiejętności, które można natychmiast zastosować w pracy zawodowej.
Uczestnicy zdobędą wiedzę i kompetencje, które pozwolą im lepiej reagować na potrzeby swoich rozmówców, skutecznie wzmacniać ich wewnętrzną motywację do zmiany, a także właściwie odnosić się do oporu czy trudności, jakie mogą pojawiać się w procesie komunikacji.
Dzięki zastosowaniu technik Dialogu Motywującego, takich jak pytania otwarte, odzwierciedlenia czy podsumowania, uczestnicy nauczą się prowadzić rozmowy, które angażują, budują zaufanie i wspierają trwałe zmiany w zachowaniu rozmówców.

Przydatne INFORMACJE
ELEMENTY SZKOLENIA
Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Dla kogo jest to szkolenie?
- mediatorów
- prawników
- pracowników działów HR
- HR Biznes Partnerów
- menedżerów Compliance
- przedsiębiorców, wysokiej i średniej kadry menadżerskiej
- przedstawicieli instytucji samorządowych i organizacji społecznych,
- psychologów, psychoterapeutów, pracowników służby zdrowia i organizacji pomocowych, osób pracujących z człowiekiem w pracy 1:1
Czego nauczysz się podczas szkolenia Dialog Motywujący?
Nauczysz się:
- jak wybrać skuteczną interwencję,
- zastosować efektywne metody motywowania,
- właściwie reagować na sygnały oporu bądź niechęci,
- rozwiązywać sytuacje problemowe i bieżące trudności,
- zbudować u rozmówców motywację do zmiany zachowania,
- utrwalić i wzmocnić nawyk zmiany.
Agenda szkolenia
- 9.00 -11.00 – MODUŁ 1
- 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
- 11.15 –12.15 – MODUŁ 1 i 2
- 12.15 – 12.30 – PRZERWA KAWOWA
- 12.30 – 14.00 – MODUŁ 2 i 3
Organizacja szkolenia
- Szkolenie trwa 1 dzień, od godz. 9.00 do 14.00.
- Odbywa się stacjonarnie, online [na żywo] lub w miejscu wskazanym przez klienta.
Szczegółowy program szkolenia
Moduł 1 Wprowadzenie do Dialogu Motywującego
- Zapoznanie z kluczowymi założeniami stanowiącymi podstawy Dialogu Motywującego
- Zapoznanie ze specyficznym dla Dialogu Motywującego nastawieniem mentalnym – „Duchem DM”
- Rola i znaczenie transteoretycznego modelu zmiany w Dialogu Motywującym.
- Zapoznanie z pułapkami utrudniającymi posługiwanie się Dialogiem Motywującym, barierami komunikacyjnymi oraz odruchem naprawiania
- Zapoznanie z metodami (pytaniami otwartymi dowartościowaniami, odzwierciedleniami, podsumowaniami) i zasadami pracy w Dialogu Motywującym,
- Nabycie umiejętności praktycznego zastosowania metod DM na poszczególnych etapach pracy z rozmówcą
Moduł 2 Podstawowe narzędzia stosowane w Dialogu Motywującym – zajęcia praktyczne
- Zrozumienie dynamiki interakcji z rozmówcą przez pryzmat 4 procesów: angażowania, ukierunkowania, wywoływania i planowania
- Praktykowanie w warunkach warsztatu metod i zasad pracy w Dialogu Motywującym
- Rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania metod Dialogu Motywującego na poszczególnych etapach pracy z rozmówcą
- Zapoznanie ze specyfiką i techniką udzielania informacji w Dialogu Motywującym (Wydobądź- Dostarcz – Wydobądź). Nabycie umiejętności stosowania WDW
- Zapoznanie z koncepcją języka podtrzymania i niezgody oraz języka zmiany w Dialogu Motywującym
- Wartości w procesie zmiany; karty wartości w Dialogu Motywującym
W ramach szkolenia otrzymujesz
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie po szkoleniu: 1 godzina konsultacji online
- Skrypt, materiały do ćwiczeń
Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu
Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.
Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl
Odbierz specjalny RABAT
DLA GRUP, ZNAJOMYCH I CZŁONKÓW ZESPOŁU
- 10% dla dwóch zapisanych osób
- 15% dla trzech zapisanych osób
DLA OKREŚLONYCH GRUP ZAWODOWYCH
- 10% dla adwokatów
- 10% dla radców prawnych
DLA ABSOLWENTÓW
- 25% dla absolwentów studiów podyplomowych z patronatem O-Media
- 15% dla absolwentów Szkoły Mediacji
Chcesz uzyskać informację o rabacie? Napisz do mnie ewa@o-media.pl.
Rabat należy podać podczas składania zamówienia.
Najbliższe szkolenia
Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl
Poznaj opinie uczestników szkolenia
Szkolenie zostało zorganizowane w ciekawej formie, a przekazywana wiedza była poparta szeregiem ćwiczeń, które pozwoliły rozwinąć nowe umiejętności i kompetencje. Trening dostosowany do potrzeb uczestników bardzo mi się podobał.