Skip to content Skip to footer

Szkolenie zespołu to inwestycja Mediator wewnętrzny w organizacji — opis szkolenia

Gdy rozsądek nie przemawia, argumenty są zbywane milczeniem, a zespół pogrąża się w coraz większym chaosie, to wiadomo, że jest w tym „drugie dno”. Ukryte konflikty o podłożu psychologicznym trudno rozwiązać, jeśli nie znamy mechanizmów kierujących osobami w konflikcie i nie potrafimy pracować z emocjami uczestników w sposób, pozwalający zbudować na nowo zrozumienie i zaufanie oraz przywrócić równowagę sił.

Mediator wewnętrzny, dzięki szczególnym kompetencjom, może rozwiązywać konflikty na wczesnym etapie, w tym diagnozować tak zwane konflikty potencjalne i ukryte, a tym samym zapobiec uruchamianiu czasochłonnej procedury antymobbingowej lub antydyskryminacyjnej w organizacji.

Im szybciej rozwiążemy konflikt, tym lepiej. Zapobiegamy eskalacji konfliktu. Tym większe prawdopodobieństwo konstruktywnego działania i uzdrowienia sytuacji.

Cel szkolenia

Szkolenie stanowi praktyczne uzupełnienie szkolenia „Mediacje w miejscu pracy. Mediacje między pracownikami, działami, zespołami”.

Szkolenie stanowi praktyczne uzupełnienie szkolenia „Mediacje w miejscu pracy. Mediacje między pracownikami, działami, zespołami”. Szczególny nacisk został położony na praktyczne poznanie i wykorzystanie narzędzi mediatora, pomocnych w skutecznym prowadzeniu mediacji wewnętrznej. Dzięki zaakcentowaniu aspektów psychologicznych i emocjonalnych konfliktów, oraz wykorzystaniu cennych metod komunikacyjnych (takich jak Dialog Motywujący i Porozumienie bez Przemocy) szkolenie wydatnie wzmacnia kompetencje mediacyjne osób, chcących pełnić rolę mediatora wewnętrznego. Ukończenie Akademii Mediatora Wewnętrznego umożliwia skuteczne wprowadzenie w organizacji procedury mediacyjnej jako metody rozwiązywania konfliktów.

Przydatne INFORMACJE

ELEMENTY SZKOLENIA

Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Pracownicy działów HR
  • HR Biznes Partnerzy
  • Menedżerowie Compliance
  • Członkowie komisji antymobbingowych i antydyskryminacyjnych wewnątrz organizacji
  • Przedsiębiorcy
  • Wysoka i średnia kadra menadżerska
  • Przedstawiciele instytucji samorządowych i organizacji społecznych
  • Pracownicy urzędów
  • Działacze społeczni

Czego nauczysz się podczas szkolenia Narzędzia mediatora wewnętrznego?

Nauczysz się:

  • Jak zrozumieć psychologiczne aspekty konfliktu i wspierać jego uczestników w poszukiwaniu rozwiązań, mimo trudności osobistych, jakie przeżywają
  • Jak rozpoznawać osobiste wzorce konfliktów
  • Jak pracować ze stronami konfliktu bez uprzedzeń i oczekiwać
  • Jak rozpoznawać nadużycia i przywracać równowagę sił w konflikcie
  • Jak radzić sobie ze swoimi emocjami przy rozwiązywaniu konfliktu
  • Jak wprowadzić postępowanie mediacyjne do regulaminu pracy

Poznasz:

 
  • Strategie prowadzenia mediacji w przypadku stron, którymi kierują trudne emocje
  • Techniki komunikacyjne sprzyjające zbudowaniu zrozumienia
  • Przydatne narzędzia mediacyjne
  • Komunikację bez przemocy i dialog motywujący jako użyteczne techniki wspierające rozmowę
  • Sposoby rozmawiania ze stronami konfliktu o rozmowie, jaką prowadzą, barierach i trudnościach
 

Agenda szkolenia

  • 09.00  –11.00 – MODUŁ 1
  • 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
  • 11.15 – 12.45 – MODUŁ 2
  • 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
  • 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)

Szczegółowy program szkolenia Mediator wewnętrzny

Moduł 1 Psychologiczne aspekty konfliktów

  • Automatyczne i strategiczne wzorce konfliktów
  • Kognitywna przyczyna błędów w ocenie rzeczywistości
  • Koncentracja selektywna i zaburzona
  • Manipulacja w konflikcie
  • Emocjonalne aspekty mediacji
  • Uwolnienie się od emocji

Moduł 2 Emocjonalne aspekty mediacji

  • Emocje a konflikt
  • Dualizm emocjonalny
  • Uwolnienie się od emocji
  • Główne emocje w procesie mediacyjnym
  • Emocje mediatora
  • Strategie mediacyjne w konflikcie i silnym podłożu emocjonalnym
  • Techniki radzenia sobie z emocjami podczas mediacji

Moduł 3 Umiejętności mediatora wewnętrznego

  • Tworzenie struktury
  • Wybieranie odpowiedniego momentu na interwencję
  • Słuchanie empatyczne
  • Trening stosowania właściwych pytań na różnych etapach mediacji (pytania cyrkularne, hipotetyczne, prowadzące)
  • Identyfikowanie nadużycia siły
  • Przywracanie równowagi sił
  • Trening stosowania narzędzi mediacyjnych

Moduł 4 Język w mediacji

  • Wykorzystywanie języka do konstruktywnej rozmowy negocjacyjnej
  • Komunikacja bez przemocy: język niwelujący konflikty
  • Dialog motywujący: język wspierający motywację do rozwiązania problemu
  • Język skoncentrowany na sobie
  • Metakomunikacja

W ramach szkolenia otrzymujesz

  • Certyfikat
  • Wsparcie po szkoleniu: 2 godziny konsultacji online
  • Skrypt, materiały do ćwiczeń

Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu

Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.

Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl

Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl

Poznaj opinie uczestników szkolenia

Jeśli chcesz udoskonalić praktyczne metody rozwiązywania sporów nie zastanawiaj się i wybierz szkolenie z Ewą, gwarantuje Ci, że będziesz mieć pozytywny niedosyt. To szkolenia, które pragniesz by nigdy się nie kończyły!”

Anna Pundyk

ZOBACZ TAKŻE

Inne szkolenia O-Media

Mediacje w miejscu pracy

Mobbing w miejscu pracy