Opis szkolenia
Komunikacja w zespole jest kluczowym elementem, który wpływa na efektywność funkcjonowania całej organizacji.
W wielu zespołach problemem okazuje się jednak brak umiejętności formułowania komunikatów asertywnych, zamknięcie na uwagi na współpracowników, nieumiejętność słuchania, a także brak zrozumienia między pracownikami, wynikający m.in. z niedostrzegania różnic osobowościowych i pokoleniowych.
Szkolenie, które proponuję, poprawi umiejętność komunikacji wśród pracowników, co bezpośrednio wpłynie na relacje, ale i wydajność oraz satysfakcje zespołu.
Cel szkolenia
Przezwyciężenie trudności, barier i wyzwań we współpracy zespołowej, a także doskonalenie kompetencji związanych z:
- budowaniem kontaktu i dobrych relacji ze współpracownikami,
- samoświadomością i własnym stylem komunikacyjnym,
- poznaniem stylów komunikacyjnych współpracowników,
- poznaniem sposobów komunikacji z ludźmi o różnych typach osobowości,
- stosowaniem technik negocjacyjnych i mediacyjnych w komunikacji,
- zarządzaniem swoimi stanami emocjonalnymi i emocjami zespołu.
Przydatne INFORMACJE
ELEMENTY SZKOLENIA
Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Dla kogo jest to szkolenie?
- Przedsiębiorcy
- Wysoka i średnia kadra menadżerska
- Pracownicy działów HR
- HR Biznes Partnerzy
- Przedstawiciele instytucji samorządowych i organizacji społecznych
- Zespoły pracownicze
- Menedżerowie
- Przedstawiciele stowarzyszeń
Jakie korzyści niesie ze sobą szkolenie pt. Komunikacja w zespole?
- Szkolenie buduje pozytywne relacje w miejscu pracy.
- Pracownicy uczą się umiejętnego wyrażania swoich myśli.
- Wyeliminowane zostaną bariery komunikacyjne.
- Przekazywanie informacji zwrotnych jest o wiele łatwiejsze, nie prowadzi do konfliktów.
- Zespół jest bardziej zintegrowany.
- Widoczna jest zwiększona motywacja do działania, co odbija się na efektywności i lepszych wynikach firmy.
- Pracownicy odkrywają nowe możliwości porozumienia z oponentami.
- Poprawia się wydajność pracy całego zespołu.
Moje metody szkoleniowe
Prowadzę szkolenia wyłącznie metodą warsztatową, w niewielkich grupach szkoleniowych (od 8 do 16 osób), zatem grupa 12 osób wydaje się idealna. Pracuję na procesie grupowym. Wykorzystuję interakcje między uczestnikami do pogłębiania kompetencji w obszarze, w którym szkolę.
Istotne znaczenie ma dla mnie miejsce, w którym odbywają się warsztaty, ustawienie krzeseł w kręgu lub stołu w podkowę oraz nieformalny klimat.
Moje zajęcia przebiegają według cyklu, obejmującego:
- odwołanie się do angażującego emocjonalnie wydarzenia lub historii mediacyjnej,
- refleksję na temat tego doświadczenia,
- wiedzę teoretyczną,
- praktyczne zastosowanie.
Osiągam to, poprzez odgrywanie scenek z moim udziałem jako mediatora, a następnie – pomiędzy uczestnikami, jak również przeprowadzanie symulacji mediacji lub symulacji rozmowy metodą Dialogu Motywującego, obserwowanych przez uczestników.
Odwołuję się zarówno do prawej, jak i lewej półkuli mózgowej odbiorców poprzez obraz i emocje, jak również racjonalne dane, statystyki przepisy prawa, związki przyczynowo-skutkowe.
Agenda szkolenia
- 09.00 –11.00 – MODUŁ 1
- 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
- 11.15 – 12.45 – MODUŁ 1/2
- 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
- 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)
Organizacja szkolenia
Do wyboru: online, stacjonarnie, także w miejscu wskazanym przez klienta
Szczegółowy program szkolenia
Moduł 1 Osobowościowe czynniki skutecznej komunikacji
- Style komunikacyjne
- Typy osobowości
- Samoświadomość
- Diagnoza własnego stylu komunikacji i typu osobowości
- Sposoby efektywnej komunikacji z ludźmi o różnych typach osobowości
- Wielopokoleniowość w zespole pracowniczym
- Wyzwania w obliczu pokolenia Z
Moduł 2 Budowanie kontaktu i zrozumienia
- Czynniki skutecznej komunikacji
- Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
- Bariery komunikacyjne
- Przestrzeń a komunikacja
- Techniki aktywnego słuchania
- Przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej
- Odporność na manipulacje
Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu
Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.
Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl
Najbliższe szkolenia
Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl
Poznaj opinie uczestników szkolenia
To były dwa niezwykle inspirujące dni, które na pewno będą miały odzwierciedlenie w mojej pracy. Serdecznie polecam szkolenia prowadzone przez dr Ewę Kosowską-Korniak.
Magdalena Przybyłowska
Dr Ewa Kosowska-Korniak potrafi zarazić pasją do mediacji. Potrafi też przekazać, nauczyć, przećwiczyć sens tego, co w mediacji jest najważniejsze w odniesieniu do pracy z ludźmi. Ewo, trafiasz w punkt i pokazujesz mediacje jako skuteczne narzędzie rozwiązywania konfliktów. Konfliktów, które zwłaszcza w miejscu pracy w rzeczywistości VUCA czy BANI są niekończące się. Pokazujesz, że konflikt może być rozwojowy, o ile wystarczająco wcześnie usprawni się komunikację