Skip to content Skip to footer

Opis szkolenia

Komunikacja w zespole jest kluczowym elementem, który wpływa na efektywność funkcjonowania całej organizacji.

W wielu zespołach problemem okazuje się jednak brak umiejętności formułowania komunikatów asertywnych, zamknięcie na uwagi na współpracowników, nieumiejętność słuchania, a także brak zrozumienia między pracownikami, wynikający m.in. z niedostrzegania różnic osobowościowych i pokoleniowych.

Szkolenie, które proponuję, poprawi umiejętność komunikacji wśród pracowników, co bezpośrednio wpłynie na relacje, ale i wydajność oraz satysfakcje zespołu.

Cel szkolenia

Przezwyciężenie trudności, barier i wyzwań we współpracy zespołowej, a także doskonalenie kompetencji związanych z:

  • budowaniem kontaktu i dobrych relacji ze współpracownikami,
  • samoświadomością i własnym stylem komunikacyjnym,
  • poznaniem stylów komunikacyjnych współpracowników,
  • poznaniem sposobów komunikacji z ludźmi o różnych typach osobowości,
  • stosowaniem technik negocjacyjnych i mediacyjnych w komunikacji,
  • zarządzaniem swoimi stanami emocjonalnymi i emocjami zespołu.

Przydatne INFORMACJE

ELEMENTY SZKOLENIA

Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

 

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Przedsiębiorcy
  • Wysoka i średnia kadra menadżerska
  • Pracownicy działów HR
  • HR Biznes Partnerzy
  • Przedstawiciele instytucji samorządowych i organizacji społecznych
  • Zespoły pracownicze
  • Menedżerowie
  • Przedstawiciele stowarzyszeń
 

Jakie korzyści niesie ze sobą szkolenie pt. Komunikacja w zespole?

  • Szkolenie buduje pozytywne relacje w miejscu pracy.
  • Pracownicy uczą się umiejętnego wyrażania swoich myśli.
  • Wyeliminowane zostaną bariery komunikacyjne.
  • Przekazywanie informacji zwrotnych jest o wiele łatwiejsze, nie prowadzi do konfliktów.
  • Zespół jest bardziej zintegrowany.
  • Widoczna jest zwiększona motywacja do działania, co odbija się na efektywności i lepszych wynikach firmy.
  • Pracownicy odkrywają nowe możliwości porozumienia z oponentami.
  • Poprawia się wydajność pracy całego zespołu.
 

Moje metody szkoleniowe

 

Prowadzę szkolenia wyłącznie metodą warsztatową, w niewielkich grupach szkoleniowych (od 8 do 16 osób), zatem grupa 12 osób wydaje się idealna. Pracuję na procesie grupowym. Wykorzystuję interakcje między uczestnikami do pogłębiania kompetencji w obszarze, w którym szkolę.

Istotne znaczenie ma dla mnie miejsce, w którym odbywają się warsztaty, ustawienie krzeseł w kręgu lub stołu w podkowę oraz nieformalny klimat.

Moje zajęcia przebiegają według cyklu, obejmującego:

  • odwołanie się do angażującego emocjonalnie wydarzenia lub historii mediacyjnej,
  • refleksję na temat tego doświadczenia,
  • wiedzę teoretyczną,
  • praktyczne zastosowanie.

Osiągam to, poprzez odgrywanie scenek z moim udziałem jako mediatora, a następnie – pomiędzy uczestnikami, jak również przeprowadzanie symulacji mediacji lub symulacji rozmowy metodą Dialogu Motywującego, obserwowanych przez uczestników.

Odwołuję się zarówno do prawej, jak i lewej półkuli mózgowej odbiorców poprzez obraz i emocje, jak również racjonalne dane, statystyki przepisy prawa, związki przyczynowo-skutkowe.

 

Agenda szkolenia

  • 09.00  –11.00 – MODUŁ 1
  • 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
  • 11.15 – 12.45 – MODUŁ 1/2
  • 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
  • 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)
 

Organizacja szkolenia

Do wyboru: online, stacjonarnie, także w miejscu wskazanym przez klienta

 

Szczegółowy program szkolenia

Moduł 1 Osobowościowe czynniki skutecznej komunikacji

  • Style komunikacyjne
  • Typy osobowości
  • Samoświadomość
  • Diagnoza własnego stylu komunikacji i typu osobowości
  • Sposoby efektywnej komunikacji z ludźmi o różnych typach osobowości
  • Wielopokoleniowość w zespole pracowniczym
  • Wyzwania w obliczu pokolenia Z

Moduł 2 Budowanie kontaktu i zrozumienia

  • Czynniki skutecznej komunikacji
  • Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
  • Bariery komunikacyjne
  • Przestrzeń a komunikacja
  • Techniki aktywnego słuchania
  • Przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej
  • Odporność na manipulacje

Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu

Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.

Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl

Najbliższe szkolenia

Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl

Poznaj opinie uczestników szkolenia

To były dwa niezwykle inspirujące dni, które na pewno będą miały odzwierciedlenie w mojej pracy. Serdecznie polecam szkolenia prowadzone przez dr Ewę Kosowską-Korniak.

Magdalena Przybyłowska

specjalista ds. HR w Stefczyk Finanse

Dr Ewa Kosowska-Korniak potrafi zarazić pasją do mediacji. Potrafi też przekazać, nauczyć, przećwiczyć sens tego, co w mediacji jest najważniejsze w odniesieniu do pracy z ludźmi. Ewo, trafiasz w punkt i pokazujesz mediacje jako skuteczne narzędzie rozwiązywania konfliktów. Konfliktów, które zwłaszcza w miejscu pracy w rzeczywistości VUCA czy BANI są niekończące się. Pokazujesz, że konflikt może być rozwojowy, o ile wystarczająco wcześnie usprawni się komunikację

Joanna Pospieszynska-Burzynska

Experienced Manager, Instruktor, HR Analytics, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ZOBACZ TAKŻE

Inne szkolenia O-Media

Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy

Asertywność i pewność siebie

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Praktyczne metody radzenia sobie ze stresem w sytuacjach ekstremalnych: trudni klienci

Dialog motywujący w biznesie