Skip to content Skip to footer

Opis szkolenia

Jeśli mimo Twoich umiejętności komunikacyjnych trafiasz na trudne konfliktowe sytuacje w swoim zespole i zastanawiasz się, jak to zmienić, warsztaty z rozwiązywania konfliktów są idealną odpowiedzią na twoje potrzeby.

Otrzymasz przydatne i uniwersalne narzędzia mediacyjne oraz nauczysz się, jak zaplanować i przeprowadzić mediację w miejscu pracy. Dzięki temu odkryjesz konstruktywną moc konfliktów, o ile zostały one w porę dostrzeżone.

Warsztaty wzmacniają kompetencje w zakresie rozwiązywania konfliktów w zespole i poprawiają współpracę, co ma bezpośredni wpływ na efektywność zespołu.

 

Cel szkolenia

Przygotowanie zespołu do radzenia sobie z konfliktami i samodzielnego rozwiązywania konfliktów w sprawach pracowniczych. Wzbogaceniem programu warsztatów jest praktyczne zaprezentowanie mediacji pracowniczych na przykładzie branżowego case study zaproponowanego przez Klienta.

 

Przydatne INFORMACJE

ELEMENTY SZKOLENIA

Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

 

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Przedsiębiorcy
  • Wysoka i średnia kadra menadżerska
  • Pracownicy działów HR
  • HR Biznes Partnerzy
  • Przedstawiciele instytucji samorządowych i organizacji społecznych
  • Zespoły pracownicze
  • Menedżerowie
  • Przedstawiciele stowarzyszeń
 

Czego nauczysz się podczas szkolenia?

  • Jak przeprowadzić diagnozę konfliktu.
  • Jak zidentyfikować i analizować istniejące konflikty, jak również ryzyko powstania konfliktów w przyszłości.
  • Jak rozróżnić stanowiska, interesy i potrzeby stron.
  • Jak motywować i wspierać uczestników w poszukiwaniurozwiązań sprzyjających rozwiązywaniu konfliktów.
  • Jak komunikować się asertywnie i współpracować z trudnymi ludźmi.
  • Jak opracować i sporządzać dokumenty mediacyjne.
 

Moje metody szkoleniowe

 

Prowadzę szkolenia wyłącznie metodą warsztatową, w niewielkich grupach szkoleniowych (od 8 do 16 osób), zatem grupa 12 osób wydaje się idealna. Pracuję na procesie grupowym. Wykorzystuję interakcje między uczestnikami do pogłębiania kompetencji w obszarze, w którym szkolę.

Istotne znaczenie ma dla mnie miejsce, w którym odbywają się warsztaty, ustawienie krzeseł w kręgu lub stołu w podkowę oraz nieformalny klimat.

Moje zajęcia przebiegają według cyklu, obejmującego:

  • odwołanie się do angażującego emocjonalnie wydarzenia lub historii mediacyjnej,
  • refleksję na temat tego doświadczenia,
  • wiedzę teoretyczną,
  • praktyczne zastosowanie.

Osiągam to, poprzez odgrywanie scenek z moim udziałem jako mediatora, a następnie – pomiędzy uczestnikami, jak również przeprowadzanie symulacji mediacji lub symulacji rozmowy metodą Dialogu Motywującego, obserwowanych przez uczestników.

Odwołuję się zarówno do prawej, jak i lewej półkuli mózgowej odbiorców poprzez obraz i emocje, jak również racjonalne dane, statystyki przepisy prawa, związki przyczynowo-skutkowe.

 

Agenda szkolenia

  • 09.00  –11.00 – MODUŁ 1
  • 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
  • 11.15 – 12.45 – MODUŁ 1/2
  • 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
  • 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)
 

Organizacja szkolenia

Do wyboru: online, stacjonarnie, także w miejscu wskazanym przez klienta.

 

Szczegółowy program szkolenia Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy

Moduł 1 Istota i zasady rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy

  • Specyfika konfliktu pracowniczego
  • Przyczyny konfliktów w miejscu pracy
  • Asertywna komunikacja w konflikcie pracowniczym
  • Dynamika konfliktów pracowniczych
  • Emocje w konflikcie pracowniczym

Moduł 2 Praktyczny warsztat prowadzenia mediacji w miejscu pracy

  • Planowanie i przeprowadzanie mediacji w miejscu pracy
  • Warsztat pracy mediatora
  • Symulacja mediacji w miejscu pracy z udziałem trenera
  • Case study: Jak rozwiązać konflikt?

Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu

Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.

Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl

Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach.
kontakt@o-media.pl

Najbliższe szkolenia

Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl

Poznaj opinie uczestników szkolenia

To były dwa niezwykle inspirujące dni, które na pewno będą miały odzwierciedlenie w mojej pracy. Serdecznie polecam szkolenia prowadzone przez dr Ewę Kosowską-Korniak.

Magdalena Przybyłowska

specjalista ds. HR w Stefczyk Finanse

Dr Ewa Kosowska-Korniak potrafi zarazić pasją do mediacji. Potrafi też przekazać, nauczyć, przećwiczyć sens tego, co w mediacji jest najważniejsze w odniesieniu do pracy z ludźmi. Ewo, trafiasz w punkt i pokazujesz mediacje jako skuteczne narzędzie rozwiązywania konfliktów. Konfliktów, które zwłaszcza w miejscu pracy w rzeczywistości VUCA czy BANI są niekończące się. Pokazujesz, że konflikt może być rozwojowy, o ile wystarczająco wcześnie usprawni się komunikację

Joanna Pospieszynska-Burzynska

Experienced Manager, Instruktor, HR Analytics, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ZOBACZ TAKŻE

Inne szkolenia O-Media

Komunikacja w zespole

Asertywność i pewność siebie

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Praktyczne metody radzenia sobie ze stresem w sytuacjach ekstremalnych: trudni klienci

Dialog motywujący w biznesie