Skip to content Skip to footer

Opis szkolenia

Jeśli mimo Twoich umiejętności komunikacyjnych trafiasz na trudne konfliktowe sytuacje w swoim zespole i zastanawiasz się, jak to zmienić, warsztaty z rozwiązywania konfliktów są idealną odpowiedzią na twoje potrzeby.

Otrzymasz przydatne i uniwersalne narzędzia mediacyjne oraz nauczysz się, jak zaplanować i przeprowadzić mediację w miejscu pracy. Dzięki temu odkryjesz konstruktywną moc konfliktów, o ile zostały one w porę dostrzeżone.

Warsztaty wzmacniają kompetencje w zakresie rozwiązywania konfliktów w zespole i poprawiają współpracę, co ma bezpośredni wpływ na efektywność zespołu.

Szkolenie rozwiązywanie konfliktów w pracy — dla firm i instytucji

Szkolenia z rozwiązywania konfliktów w pracy są dedykowane nie tylko zespołom, ale również całym organizacjom, które borykają się z trudnymi sytuacjami w środowisku zawodowym. To doskonałe rozwiązanie dla firm i instytucji, w których konflikty mogą wpływać na jakość współpracy oraz atmosferę w miejscu pracy. Dzięki praktycznym warsztatom uczestnicy zyskują umiejętności umożliwiające szybkie i skuteczne rozwiązywanie sporów, minimalizując negatywne skutki i przekształcając konflikty w szanse na rozwój.

Cel szkolenia

Przygotowanie zespołu do radzenia sobie z konfliktami i samodzielnego rozwiązywania konfliktów w sprawach pracowniczych. Wzbogaceniem programu warsztatów jest praktyczne zaprezentowanie mediacji pracowniczych na przykładzie branżowego case study zaproponowanego przez Klienta.

Przydatne INFORMACJE

ELEMENTY SZKOLENIA

Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Dla kogo jest to szkolenie?

  • przedsiębiorców
  • zespołów pracowniczych
  • wysokiej i średniej kadry menadżerskiej
  • pracownicy działów HR
  • HR Biznes Partnerów
  • przedstawicieli instytucji samorządowych i organizacji społecznych
  • menedżerów, kierowników, dyrektorów
  • przedstawicieli stowarzyszeń

Czego nauczysz się podczas szkolenia?

  • Jak przeprowadzić diagnozę konfliktu.
  • Jak zidentyfikować i analizować istniejące konflikty, jak również ryzyko powstania konfliktów w przyszłości.
  • Jak rozróżnić stanowiska, interesy i potrzeby stron.
  • Jak motywować i wspierać uczestników w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających rozwiązywaniu konfliktów.
  • Jak komunikować się asertywnie i współpracować z trudnymi ludźmi.
  • Jak opracować i sporządzać dokumenty mediacyjne w miejscu pracy.

Moje metody szkoleniowe

Prowadzę szkolenia wyłącznie metodą warsztatową, w niewielkich grupach szkoleniowych (od 8 do 16 osób), zatem grupa 12 osób wydaje się idealna. Pracuję na procesie grupowym. Wykorzystuję interakcje między uczestnikami do pogłębiania kompetencji w obszarze, w którym szkolę.

Istotne znaczenie ma dla mnie miejsce, w którym odbywają się warsztaty, ustawienie krzeseł w kręgu lub stołu w podkowę oraz nieformalny klimat.

Moje zajęcia przebiegają według cyklu, obejmującego:

  • odwołanie się do angażującego emocjonalnie wydarzenia lub historii mediacyjnej,
  • refleksję na temat tego doświadczenia,
  • wiedzę teoretyczną,
  • praktyczne zastosowanie.

Osiągam to, poprzez odgrywanie scenek z moim udziałem jako mediatora, a następnie – pomiędzy uczestnikami, jak również przeprowadzanie symulacji mediacji lub symulacji rozmowy metodą Dialogu Motywującego, obserwowanych przez uczestników.

Odwołuję się zarówno do prawej, jak i lewej półkuli mózgowej odbiorców poprzez obraz i emocje, jak również racjonalne dane, statystyki przepisy prawa, związki przyczynowo-skutkowe.

Agenda szkolenia

  • 09.00  –11.00 – MODUŁ 1
  • 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
  • 11.15 – 12.45 – MODUŁ 1/2
  • 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
  • 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)

Organizacja szkolenia

Szkolenia biznesowe mogą mieć formę ONLINE lub STACJONARNĄ, zarówno w Opolu, w Instytucie Komunikacji O-Media, jak i w miejscach wskazanych przez klienta (także w innych miastach).

Szczegółowy program szkolenia Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy

Moduł 1 Istota i zasady rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy

  • Specyfika konfliktu pracowniczego
  • Przyczyny konfliktów w miejscu pracy
  • Asertywna komunikacja w konflikcie pracowniczym
  • Dynamika konfliktów pracowniczych
  • Emocje w konflikcie pracowniczym

Moduł 2 Praktyczny warsztat prowadzenia mediacji w miejscu pracy

  • Planowanie i przeprowadzanie mediacji w miejscu pracy
  • Warsztat pracy mediatora
  • Symulacja mediacji w miejscu pracy z udziałem trenera
  • Case study: Jak rozwiązać konflikt?

W ramach szkolenia otrzymujesz

  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • Wsparcie po szkoleniu: 1 godzina konsultacji online
  • Skrypt, materiały do ćwiczeń

Napisz do nas i weź udział w szkoleniu

Napisz do nas i zarezerwuj termin szkolenia dla swojego zespołu lub sprawdź kalendarz szkoleń otwartych.

Chcesz zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy? Istnieje taka możliwość. Zadzwoń: +48 661 328 349 lub napisz ewa@o-media.pl

Odbierz specjalny RABAT

DLA GRUP, ZNAJOMYCH I CZŁONKÓW ZESPOŁU

  • 10% dla dwóch zapisanych osób
  • 15% dla trzech zapisanych osób

DLA OKREŚLONYCH GRUP ZAWODOWYCH

  • 10% dla adwokatów
  • 10% dla radców prawnych

DLA ABSOLWENTÓW

  • 25% dla absolwentów studiów podyplomowych z patronatem O-Media
  • 15% dla absolwentów Szkoły Mediacji

Chcesz uzyskać informację o rabacie? Napisz do mnie ewa@o-media.pl. Rabat należy podać podczas składania zamówienia.

Najbliższe szkolenia

Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach.kontakt@o-media.pl

Poznaj opinie uczestników szkolenia

To były dwa niezwykle inspirujące dni, które na pewno będą miały odzwierciedlenie w mojej pracy. Serdecznie polecam szkolenia prowadzone przez dr Ewę Kosowską-Korniak.

Magdalena Przybyłowska

specjalista ds. HR w Stefczyk Finanse

Dr Ewa Kosowska-Korniak potrafi zarazić pasją do mediacji. Potrafi też przekazać, nauczyć, przećwiczyć sens tego, co w mediacji jest najważniejsze w odniesieniu do pracy z ludźmi. Ewo, trafiasz w punkt i pokazujesz mediacje jako skuteczne narzędzie rozwiązywania konfliktów. Konfliktów, które zwłaszcza w miejscu pracy w rzeczywistości VUCA czy BANI są niekończące się. Pokazujesz, że konflikt może być rozwojowy, o ile wystarczająco wcześnie usprawni się komunikację

Joanna Pospieszynska-Burzynska

Experienced Manager, Instruktor, HR Analytics, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ZOBACZ TAKŻE

Inne szkolenia O-Media

Komunikacja w zespole

Asertywność i pewność siebie

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Praktyczne metody radzenia sobie ze stresem w sytuacjach ekstremalnych: trudni klienci

Dialog motywujący w biznesie