Skip to content Skip to footer

Asertywność i pewność siebie — opis szkolenia

Jeśli zależy ci na szczęśliwych relacjach z innymi ludźmi, to naucz się asertywnej komunikacji i zachowania. Dzięki temu, z jednej strony zachowasz swoją niezależność i będziesz umiejętnie wyrażać swoje potrzeby, a z drugiej strony będziesz okazywać innym osobom szacunek i akceptację dla nich – takimi, jacy są. Pozwala to nawiązywać współpracę, w której każda ze stron odczuwa satysfakcję, widzi wartość dla siebie i wzmacnia poczucie pewności siebie.

Celem szkolenia jest wzmocnienie kompetencji w zakresie asertywności, zbudowanie postawy asertywnej i poczucia pewności siebie wśród pracowników.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest doskonalenie kompetencji związanych z:

  • budowaniem postawy asertywnej,
  • asertywnym wyrażaniem emocji i potrzeb,
  • asertywnym odmawianiem i przyjmowaniem krytyki,
  • wzmocnieniem poczucia pewności siebie.

Przydatne INFORMACJE

ELEMENTY SZKOLENIA

Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Przedsiębiorcy
  • Wysoka i średnia kadra menadżerska
  • Pracownicy działów HR
  • HR Biznes Partnerzy
  • Przedstawiciele instytucji samorządowych i organizacji społecznych
  • Zespoły pracownicze
  • Menedżerowie
  • Przedstawiciele stowarzyszeń

Jakie korzyści niesie ze sobą szkolenie Asertywność i pewność siebie?

Uczestnik nauczy się:

  • co zrobić, jeśli ma wrażenie, że inne osoby go nie słuchają i deprecjonują jego zadanie.
  • jak komunikować się asertywnie, bez obawy, że to kogoś urazi,
  • jak sprawić, by inni rozumieli jego intencje,
  • jak reagować w relacjach z toksycznymi osobami,
  • jak tworzyć relacje pełne szacunku, docenienia i wzajemnego zrozumienia swoich potrzeb,
  • jak wyrażać swoje myśli i swoje cele, zamiast ulegać opiniom innych.

Moje metody szkoleniowe

Prowadzę szkolenia wyłącznie metodą warsztatową, w niewielkich grupach szkoleniowych (od 8 do 16 osób), zatem grupa 12 osób wydaje się idealna. Pracuję na procesie grupowym. Wykorzystuję interakcje między uczestnikami do pogłębiania kompetencji w obszarze, w którym szkolę.

Istotne znaczenie ma dla mnie miejsce, w którym odbywają się warsztaty, ustawienie krzeseł w kręgu lub stołu w podkowę oraz nieformalny klimat.

Moje zajęcia przebiegają według cyklu, obejmującego:

  • odwołanie się do angażującego emocjonalnie wydarzenia lub historii mediacyjnej,
  • refleksję na temat tego doświadczenia,
  • wiedzę teoretyczną,
  • praktyczne zastosowanie.

Osiągam to, poprzez odgrywanie scenek z moim udziałem jako mediatora, a następnie – pomiędzy uczestnikami, jak również przeprowadzanie symulacji mediacji lub symulacji rozmowy metodą Dialogu Motywującego, obserwowanych przez uczestników.

Odwołuję się zarówno do prawej, jak i lewej półkuli mózgowej odbiorców poprzez obraz i emocje, jak również racjonalne dane, statystyki przepisy prawa, związki przyczynowo-skutkowe.

Agenda szkolenia

  • 09.00  –11.00 – MODUŁ 1
  • 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
  • 11.15 – 12.45 – MODUŁ 1/2
  • 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
  • 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)

Szczegółowy program szkolenia Mediator wewnętrzny

Moduł 1 Asertywność a myślenie o sobie

  • Co wpływa na naszą asertywność? Wartości, potrzeby, przekonania i sposób myślenia.
  • Jak kształtujesz swoją samoocenę? Analiza swoich mocnych stron.
  • Jak budujesz pozytywny wizerunek siebie w oparciu o własne zasoby?
  • Czym jest monolog wewnętrzny i jak nad nim pracować, by myśleć asertywnie?
  • Wyznaczanie własnych granic, respektowanie granic innych ludzi.

Moduł 2 Techniki asertywne i sztuka efektywnej komunikacji

  • Asertywne wyrażanie własnej złości i obrona własnych granic.
  • Asertywne wyrażanie i przyjmowanie pozytywnych informacji.
  • Techniki asertywnej komunikacji – komunikat „JA”, techniki: FUO, zdartej płyty, odroczenia, zmiany perspektywy, zgoda, pytanie, ignorowanie niepożądanych zachowań, zasłona dymna.
  • Jak skutecznie odmawiać? Techniki mówienia „nie”.
  • Budowanie pewności siebie: 3 kroki zrozumienia siebie samego: szacunek dla siebie samego, świadomość samego siebie, zarządzanie samym sobą.
  • Asertywność bez poczucia winy i bez poczucia krzywdy.

Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu

Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.

Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl

Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl

Poznaj opinie uczestników szkolenia

To były dwa niezwykle inspirujące dni, które na pewno będą miały odzwierciedlenie w mojej pracy. Serdecznie polecam szkolenia prowadzone przez dr Ewę Kosowską-Korniak.

Magdalena Przybyłowska, specjalista ds. HR w Stefczyk Finanse

Dr Ewa Kosowska-Korniak potrafi zarazić pasją do mediacji. Potrafi też przekazać, nauczyć, przećwiczyć sens tego, co w mediacji jest najważniejsze w odniesieniu do pracy z ludźmi. Ewo, trafiasz w punkt i pokazujesz mediacje jako skuteczne narzędzie rozwiązywania konfliktów. Konfliktów, które zwłaszcza w miejscu pracy w rzeczywistości VUCA czy BANI są niekończące się. Pokazujesz, że konflikt może być rozwojowy, o ile wystarczająco wcześnie usprawni się komunikację

Joanna Pospieszynska-Burzynska, Experienced Manager, Instruktor, HR Analytics, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

ZOBACZ TAKŻE

Inne szkolenia O-Media

Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy

Komunikacja w zespole

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Praktyczne metody radzenia sobie ze stresem w sytuacjach ekstremalnych: trudni klienci

Dialog motywujący w biznesie