Opis szkolenia
Jeśli zależy ci na szczęśliwych relacjach z innymi ludźmi, to naucz się asertywnej komunikacji i zachowania. Dzięki temu, z jednej strony zachowasz swoją niezależność i będziesz umiejętnie wyrażać swoje potrzeby, a z drugiej strony będziesz okazywać innym osobom szacunek i akceptację dla nich – takimi, jacy są. Pozwala to nawiązywać współpracę, w której każda ze stron odczuwa satysfakcję, widzi wartość dla siebie i wzmacnia poczucie pewności siebie.
Celem szkolenia jest wzmocnienie kompetencji w zakresie asertywności, zbudowanie postawy asertywnej i poczucia pewności siebie wśród pracowników.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest doskonalenie kompetencji związanych z:
- budowaniem postawy asertywnej,
- asertywnym wyrażaniem emocji i potrzeb,
- asertywnym odmawianiem i przyjmowaniem krytyki,
- wzmocnieniem poczucia pewności siebie.
Przydatne INFORMACJE
ELEMENTY SZKOLENIA
Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Dla kogo jest to szkolenie?
- Przedsiębiorcy
- Wysoka i średnia kadra menadżerska
- Pracownicy działów HR
- HR Biznes Partnerzy
- Przedstawiciele instytucji samorządowych i organizacji społecznych
- Zespoły pracownicze
- Menedżerowie
- Przedstawiciele stowarzyszeń
Jakie korzyści niesie ze sobą szkolenie Asertywność i pewność siebie?
Uczestnik nauczy się:
- co zrobić, jeśli ma wrażenie, że inne osoby go nie słuchają i deprecjonują jego zadanie.
- jak komunikować się asertywnie, bez obawy, że to kogoś urazi,
- jak sprawić, by inni rozumieli jego intencje,
- jak reagować w relacjach z toksycznymi osobami,
- jak tworzyć relacje pełne szacunku, docenienia i wzajemnego zrozumienia swoich potrzeb,
- jak wyrażać swoje myśli i swoje cele, zamiast ulegać opiniom innych.
Moje metody szkoleniowe
Prowadzę szkolenia wyłącznie metodą warsztatową, w niewielkich grupach szkoleniowych (od 8 do 16 osób), zatem grupa 12 osób wydaje się idealna. Pracuję na procesie grupowym. Wykorzystuję interakcje między uczestnikami do pogłębiania kompetencji w obszarze, w którym szkolę.
Istotne znaczenie ma dla mnie miejsce, w którym odbywają się warsztaty, ustawienie krzeseł w kręgu lub stołu w podkowę oraz nieformalny klimat.
Moje zajęcia przebiegają według cyklu, obejmującego:
- odwołanie się do angażującego emocjonalnie wydarzenia lub historii mediacyjnej,
- refleksję na temat tego doświadczenia,
- wiedzę teoretyczną,
- praktyczne zastosowanie.
Osiągam to, poprzez odgrywanie scenek z moim udziałem jako mediatora, a następnie – pomiędzy uczestnikami, jak również przeprowadzanie symulacji mediacji lub symulacji rozmowy metodą Dialogu Motywującego, obserwowanych przez uczestników.
Odwołuję się zarówno do prawej, jak i lewej półkuli mózgowej odbiorców poprzez obraz i emocje, jak również racjonalne dane, statystyki przepisy prawa, związki przyczynowo-skutkowe.
Agenda szkolenia
- 09.00 –11.00 – MODUŁ 1
- 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
- 11.15 – 12.45 – MODUŁ 1/2
- 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
- 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)
Szczegółowy program szkolenia Mediator wewnętrzny
Moduł 1 Asertywność a myślenie o sobie
- Co wpływa na naszą asertywność? Wartości, potrzeby, przekonania i sposób myślenia.
- Jak kształtujesz swoją samoocenę? Analiza swoich mocnych stron.
- Jak budujesz pozytywny wizerunek siebie w oparciu o własne zasoby?
- Czym jest monolog wewnętrzny i jak nad nim pracować, by myśleć asertywnie?
- Wyznaczanie własnych granic, respektowanie granic innych ludzi.
Moduł 2 Techniki asertywne i sztuka efektywnej komunikacji
- Asertywne wyrażanie własnej złości i obrona własnych granic.
- Asertywne wyrażanie i przyjmowanie pozytywnych informacji.
- Techniki asertywnej komunikacji – komunikat „JA”, techniki: FUO, zdartej płyty, odroczenia, zmiany perspektywy, zgoda, pytanie, ignorowanie niepożądanych zachowań, zasłona dymna.
- Jak skutecznie odmawiać? Techniki mówienia „nie”.
- Budowanie pewności siebie: 3 kroki zrozumienia siebie samego: szacunek dla siebie samego, świadomość samego siebie, zarządzanie samym sobą.
- Asertywność bez poczucia winy i bez poczucia krzywdy.
Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu
Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.
Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl
Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl
Najbliższe szkolenia
Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl
Poznaj opinie uczestników szkolenia
To były dwa niezwykle inspirujące dni, które na pewno będą miały odzwierciedlenie w mojej pracy. Serdecznie polecam szkolenia prowadzone przez dr Ewę Kosowską-Korniak.
Magdalena Przybyłowska
Dr Ewa Kosowska-Korniak potrafi zarazić pasją do mediacji. Potrafi też przekazać, nauczyć, przećwiczyć sens tego, co w mediacji jest najważniejsze w odniesieniu do pracy z ludźmi. Ewo, trafiasz w punkt i pokazujesz mediacje jako skuteczne narzędzie rozwiązywania konfliktów. Konfliktów, które zwłaszcza w miejscu pracy w rzeczywistości VUCA czy BANI są niekończące się. Pokazujesz, że konflikt może być rozwojowy, o ile wystarczająco wcześnie usprawni się komunikację