Skip to content Skip to footer
0 items - 0,00 zł 0
0 items - 0,00 zł 0

Wdrażanie zmian w organizacji: jak przygotować zespół na nowe wyzwania


Najbliższe szkolenia

Opis szkolenia


Opór przed zmianą wśród pracowników jest naturalnym zjawiskiem, a lęki może dodatkowo potęgować ogólna obawa przed digitalizacją. Strach przed nieznanym, czyli obawa o to, co niepewne i co może wiązać się z utratą stabilności pracy, przywilejów lub stanowiska działa paraliżująco. Jak przełamać opór pracownikówwdrożyć ważne zmiany w organizacji?

Celem szkolenia jest dokonanie mentalnej zmiany w postawie pracowników, zwiększenie ich zaangażowania i zbudowanie motywacji do wprowadzania zmian, dzięki wykorzystaniu Dialogu Motywującego oraz narzędzi mediacyjnych.

 

Cel szkolenia

Szkolenie pomaga w skutecznym planowaniu i organizowaniu procesu wdrożenia zmian organizacyjnych, a jego efektem jest zespołowe wypracowanie narzędzi przydatnych menedżerowi w każdym etapie wdrażania zmian. Uczestnicy rozumieją zachowania i emocje w zmianie i potrafią nimi zarządzać w sposób, pozwalający na stopniową zmianę postawy. Ważnym aspektem szkolenia jest komunikowanie potrzeby zmiany osobom trudnym i zamkniętym.

Dialog motywujący w biznesie - szkolenie dla firm, liderów, przedsiębiorców i zespołów.

Przydatne INFORMACJE

ELEMENTY SZKOLENIA

Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Kadry zarządzającej
  • Przedsiębiorców
  • Doradców biznesowych
  • Pracowników działów HR
  • HR Biznes Partnerów
  • Przedstawicieli instytucji samorządowych i organizacji społecznych
  • Menedżerów, kierowników, dyrektorów
  • Przedstawiciele stowarzyszeń

Jakie korzyści niesie ze sobą szkolenie?

Nauczysz się:

  • jak motywować pracowników do zmiany zakresu i metod pracy,
  • jak skutecznie stosować metodę komunikowania zmian z wykorzystaniem dialogu motywującego,
  • jak wpływać na postawę mentalną pracownika, bez manipulacji i perswazji,
  • jak propagować wśród uczestników postawy innowacyjne, „poszukujące zmian”,
  • jak komunikować zmiany niepopularne, a potrzebne do wprowadzenia,
  • jak zwiększyć zaangażowanie pracowników w sprawy organizacji.

Poznasz metody:

  • diagnozowania przyczyn braku angażowania się ludzi w proces zmian,
  • hamowania postaw niechętnych zmianom,
  • pobudzające postawy sprzyjające zmianom,
  • doboru środków i form przekazu w komunikowaniu zmian w podległych zespołach.

Moje metody szkoleniowe

Prowadzę szkolenia wyłącznie metodą warsztatową, w niewielkich grupach szkoleniowych (od 8 do 16 osób), zatem grupa 12 osób wydaje się idealna. Pracuję na procesie grupowym. Wykorzystuję interakcje między uczestnikami do pogłębiania kompetencji w obszarze, w którym szkolę.

Istotne znaczenie ma dla mnie miejsce, w którym odbywają się warsztaty, ustawienie krzeseł w kręgu lub stołu w podkowę oraz nieformalny klimat.

Moje zajęcia przebiegają według cyklu, obejmującego:

  • odwołanie się do angażującego emocjonalnie wydarzenia lub historii mediacyjnej,
  • refleksję na temat tego doświadczenia,
  • wiedzę teoretyczną,
  • praktyczne zastosowanie.

Osiągam to, poprzez odgrywanie scenek z moim udziałem, a następnie – pomiędzy uczestnikami, jak również przeprowadzanie symulacji rozmowy z pracownikiem metodą Dialogu Motywującego.

Odwołuję się zarówno do prawej, jak i lewej półkuli mózgowej odbiorców poprzez obraz i emocje, jak również racjonalne dane, statystyki przepisy prawa, związki przyczynowo-skutkowe.

Agenda szkolenia

  • 09.00  –11.00 – MODUŁ 1
  • 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
  • 11.15 – 12.45 – MODUŁ 1/2
  • 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
  • 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)

Organizacja szkolenia

Szkolenia biznesowe mogą mieć formę ONLINE lub STACJONARNĄ, zarówno w Opolu, w Instytucie Komunikacji O-Media, jak i w miejscach wskazanych przez klienta (także w innych miastach).

Szczegółowy program szkolenia Dialog motywujący w biznesie

Moduł 1 Człowiek w procesie zmiany

  • Etapy zmiany i wyzwania dla wdrażających ich menedżerów
  • Skuteczne planowanie i realizacja zmian
  • Jak zadbać o poparcie dla wdrażanego projektu od samego początku?
  • Rola menedżera zespołu we wdrażaniu zmian
  • Jak przekonać do zmian współpracowników i siebie?
  • Psychospołeczne bariery wdrażania zmian. Dlaczego pracownicy nie chcą zmian?
  • Rodzaje oporu wobec zmian i sposoby przezwyciężania negatywnych postaw pracowników wobec zmian.
  • Budowanie postaw sprzyjających zmianie i angażowanie w zmiany – przydatne metody.
  • Zachowania menedżera promujące zmiany z wykorzystaniem dialogu motywującego.
  • Jak budować kulturę organizacyjną otwartą na zmiany

Moduł 2 Komunikowanie zmian

  • Spójność komunikatów o zmianach. Dlaczego ważne jest to, żeby mówić o zmianie jednym głosem w całej firmie?
  • Informowanie o celach zmiany: kiedy i jak?
  • Efekt „świeżości” i „pierwszeństwa” w świecie informacji
  • Jak przeprowadzić rozmowę o zmianie z wykorzystaniem dialogu motywującego?
  • Jak reagować na obiekcje wobec zmian?
  • Jak wydobyć wewnętrzną motywację do zmiany i wpłynąć na postawę pracownika?
  • Trudne pytania trudnych ludzi. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?
  • Radzenie sobie z negatywnymi reakcjami rozmówców. Jak wykorzystać narzędzia mediacyjne przy komunikowaniu zmian?

Napisz do nas i weź udział w szkoleniu

Napisz do nas i zarezerwuj termin szkolenia dla swojego zespołu lub sprawdź kalendarz szkoleń otwartych.

Chcesz zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy? Istnieje taka możliwość. Zadzwoń: +48 661 328 349 lub napisz ewa@o-media.pl

Odbierz specjalny RABAT

DLA GRUP, ZNAJOMYCH I CZŁONKÓW ZESPOŁU

  • 10% dla dwóch zapisanych osób
  • 15% dla trzech zapisanych osób

DLA OKREŚLONYCH GRUP ZAWODOWYCH

  • 10% dla adwokatów
  • 10% dla radców prawnych

DLA ABSOLWENTÓW

  • 25% dla absolwentów studiów podyplomowych z patronatem O-Media
  • 15% dla absolwentów Szkoły Mediacji

Chcesz uzyskać informację o rabacie? Napisz do mnie ewa@o-media.pl. Rabat należy podać podczas składania zamówienia.

Najbliższe szkolenia

Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach.kontakt@o-media.pl

Poznaj opinie uczestników szkolenia

Już od pierwszych chwil integruje grupę tak, że udział w szkoleniu staje się czystą przyjemnością. Ewa ma niesamowity talent do przekazywania wiedzy, pozostając jednocześnie uważna i otwarta na potrzeby i propozycje grupy.

Ewelina Krzyżańska

adwokat

To były dwa niezwykle inspirujące dni, które na pewno będą miały odzwierciedlenie w mojej pracy. Serdecznie polecam szkolenia prowadzone przezdr Ewę Kosowską-Korniak.

Magdalena Przybyłowska

specjalista ds. HR w Stefczyk Finanse

Ewa jest fascynującą osobą, a wiedzę przekazuje w taki sposób, że chciałoby się ją chłonąć w jej towarzystwie przez całe dnie. Szkolenie oprócz niezbędnej zawartości teoretycznej, daje dużą dawkę wiedzy praktycznej, którą można razem z Ewą od razu przećwiczyć. Formuła on-line doskonale się sprawdziła – miałam poczucie bliskiego kontaktu z Ewą, która błyskawicznie reagowała na zadawane na czacie pytania i udzielała wyczerpujących odpowiedzi.

Iwona Zygmunt-Kamińska

adwokat
ZOBACZ TAKŻE

Inne szkolenia O-Media

Rozwiązywanie konfliktów w miejscu pracy

Komunikacja w zespole

Asertywność i pewność siebie

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Praktyczne metody radzenia sobie ze stresem w sytuacjach ekstremalnych: trudni klienci