Opis szkolenia
Gdy rozsądek nie przemawia, argumenty są zbywane milczeniem, a zespół pogrąża się w coraz większym chaosie, to wiadomo, że jest w tym „drugie dno”. Ukryte konflikty o podłożu psychologicznym trudno rozwiązać, jeśli nie znamy mechanizmów kierujących osobami w konflikcie i nie potrafimy pracować z emocjami uczestników w sposób, pozwalający zbudować na nowo zrozumienie i zaufanie oraz przywrócić równowagę sił.
Mediator wewnętrzny, dzięki szczególnym kompetencjom, może rozwiązywać konflikty na wczesnym etapie, w tym diagnozować tak zwane konflikty potencjalne i ukryte, a tym samym zapobiec uruchamianiu czasochłonnej procedury antymobbingowej lub antydyskryminacyjnej w organizacji.
Im szybciej rozwiążemy konflikt, tym lepiej. Zapobiegamy eskalacji konfliktu. Tym większe prawdopodobieństwo konstruktywnego działania i uzdrowienia sytuacji.
Cel szkolenia
Szkolenie stanowi praktyczne uzupełnienie szkolenia „Mediacje w miejscu pracy. Mediacje między pracownikami, działami, zespołami”.
Szkolenie stanowi praktyczne uzupełnienie szkolenia „Mediacje w miejscu pracy. Mediacje między pracownikami, działami, zespołami”.
Szczególny nacisk został położony na praktyczne poznanie i wykorzystanie narzędzi mediatora, pomocnych w skutecznym prowadzeniu mediacji wewnętrznej. Dzięki zaakcentowaniu aspektów psychologicznych i emocjonalnych konfliktów, oraz wykorzystaniu cennych metod komunikacyjnych (takich jak Dialog Motywujący i Porozumienie bez Przemocy) szkolenie wydatnie wzmacnia kompetencje mediacyjne osób, chcących pełnić rolę mediatora wewnętrznego. Ukończenie Akademii Mediatora Wewnętrznego umożliwia skuteczne wprowadzenie w organizacji procedury mediacyjnej jako metody rozwiązywania konfliktów.
Przydatne INFORMACJE
ELEMENTY SZKOLENIA
Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Dla kogo jest to szkolenie?
- Pracownicy działów HR
- HR Biznes Partnerzy
- Menedżerowie Compliance
- Członkowie komisji antymobbingowych i antydyskryminacyjnych wewnątrz organizacji
- Przedsiębiorcy
- Wysoka i średnia kadra menadżerska
- Przedstawiciele instytucji samorządowych i organizacji społecznych
- Pracownicy urzędów
- Działacze społeczni
Czego nauczysz się podczas szkolenia Narzędzia mediatora wewnętrznego?
Nauczysz się:
- Jak zrozumieć psychologiczne aspekty konfliktu i wspierać jego uczestników w poszukiwaniu rozwiązań, mimo trudności osobistych, jakie przeżywają
- Jak rozpoznawać osobiste wzorce konfliktów
- Jak pracować ze stronami konfliktu bez uprzedzeń i oczekiwać
- Jak rozpoznawać nadużycia i przywracać równowagę sił w konflikcie
- Jak radzić sobie ze swoimi emocjami przy rozwiązywaniu konfliktu
- Jak wprowadzić postępowanie mediacyjne do regulaminu pracy
Poznasz:
- Strategie prowadzenia mediacji w przypadku stron, którymi kierują trudne emocje
- Techniki komunikacyjne sprzyjające zbudowaniu zrozumienia
- Przydatne narzędzia mediacyjne
- Komunikację bez przemocy i dialog motywujący jako użyteczne techniki wspierające rozmowę
- Sposoby rozmawiania ze stronami konfliktu o rozmowie, jaką prowadzą, barierach i trudnościach
Agenda szkolenia
- 09.00 –11.00 – MODUŁ 1
- 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
- 11.15 – 12.45 – MODUŁ 2
- 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
- 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)
Szczegółowy program szkolenia Mediator wewnętrzny
Moduł 1 Psychologiczne aspekty konfliktów
- Automatyczne i strategiczne wzorce konfliktów
- Kognitywna przyczyna błędów w ocenie rzeczywistości
- Koncentracja selektywna i zaburzona
- Manipulacja w konflikcie
- Emocjonalne aspekty mediacji
- Uwolnienie się od emocji
Moduł 2 Emocjonalne aspekty mediacji
- Emocje a konflikt
- Dualizm emocjonalny
- Uwolnienie się od emocji
- Główne emocje w procesie mediacyjnym
- Emocje mediatora
- Strategie mediacyjne w konflikcie i silnym podłożu emocjonalnym
- Techniki radzenia sobie z emocjami podczas mediacji
Moduł 3 Umiejętności mediatora wewnętrznego
- Tworzenie struktury
- Wybieranie odpowiedniego momentu na interwencję
- Słuchanie empatyczne
- Trening stosowania właściwych pytań na różnych etapach mediacji (pytania cyrkularne, hipotetyczne, prowadzące)
- Identyfikowanie nadużycia siły
- Przywracanie równowagi sił
- Trening stosowania narzędzi mediacyjnych
Moduł 4 Język w mediacji
- Wykorzystywanie języka do konstruktywnej rozmowy negocjacyjnej
- Komunikacja bez przemocy: język niwelujący konflikty
- Dialog motywujący: język wspierający motywację do rozwiązania problemu
- Język skoncentrowany na sobie
- Metakomunikacja
W ramach szkolenia otrzymujesz
- Certyfikat
- Wsparcie po szkoleniu: 2 godziny konsultacji online
- Skrypt, materiały do ćwiczeń
Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu
Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.
Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl
Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl
Najbliższe szkolenia
Nie odpowiada Ci wskazany termin? Skontaktuj się z nami, aby otrzymać ofertę na szkolenia zamknięte lub informację o kolejnych planowanych terminach. kontakt@o-media.pl
Poznaj opinie uczestników szkolenia
Jeśli chcesz udoskonalić praktyczne metody rozwiązywania sporów nie zastanawiaj się i wybierz szkolenie z Ewą, gwarantuje Ci, że będziesz mieć pozytywny niedosyt. To szkolenia, które pragniesz by nigdy się nie kończyły!”