Temat szkolenia:
Początek szkolenia:
Przedział szkolenia:
Czas szkolenia:
Cena szkolenia:
Mobbing jest zjawiskiem negatywnym i niepożądanym, jednakże samo pojęcie mobbingu bywa nadużywane lub błędnie interpretowane.
Zdecydowanie lepiej jest zapobiegać mobbingowi niż przeciwdziałać jego skutkom, uruchamiać wewnętrzne postępowania antymobbingowe i tracić energię na procesy sądowe.
Szkolenie jest elementem polityki przeciwdziałania mobbingowi, a jego celem jest pokazanie pracownikom, na czym polega mobbing, jak eliminować niepożądane zachowania i kształtować oparte na współpracy relacje wewnątrz zespołu. Wzbogaceniem programu szkolenia jest praktyczne pokazanie mobbingu na przykładzie case study oraz zaprezentowanie mediacji pracowniczych jako metody skuteczniejszej niż wewnętrzna procedura antymobbingowa.
Przedsiębiorcy, wysoka i średnia kadra menadżerska,
Pracownicy działów HR, HR Biznes Partnerzy,
Przedstawiciele instytucji samorządowych,
Zespoły pracownicze,
Menedżerowie, przedstawiciele firm i stowarzyszeń, pracownicy urzędów, działacze społeczni.
Nauczysz się:
Szkolenie, prowadzone w warsztatowej formie, pozwala rozpoznać zachowania, które mogą być uznane za mobbing oraz pokazuje, jak wyeliminować lub zminimalizować ryzyko zachowań związanych z mobbingiem, z wykorzystaniem mediacji.
Przeciwdziałanie mobbingowi jest obowiązkiem pracodawcy, który musi wykazać, że podjął działania mające na celu przeciwdziałanie temu zjawisku. Jeśli to zaniedba, musi się liczyć z ryzykiem wysokiego zadośćuczynienia i odszkodowania. Po ostatniej nowelizacji przepisów ustawy o kosztach sądowych (wrzesień 2023) ryzyko jest tym większe, że pracownik nie będzie musiał wpłacać opłaty sądowej od pozwu, niezależnie od wysokości dochodzonej kwoty odszkodowania i zadośćuczynienia.
Szkolenie wyposaża uczestników zarówno w wiedzę o mobbingu, jak i cenne narzędzia mediacyjne, pozwalające zapobiegać mobbingowi w drodze mediacji.
Szkolenie może mieć formę warsztatów lub zostać nagrane w formie webinaru dla pracowników.
Moduł 1
Mobbing: definicja, cechy, przejawy i skutki
Czym jest mobbing i jak go rozpoznać?
Cechy charakterystyczne mobbingu według Heinza Leymana
Rodzaje mobbingu
Mobbing w kodeksie pracy i prawie unijnym
Charakterystyka mobbera i osoby mobbingowanej
Zachowania i relacje w zespole pracowniczym wskazujące na istnienie mobbingu
Mobbing a asertywność, kontrola, nadzór, wymagania wobec pracowników.
Moduł 2
Przeciwdziałanie mobbingowi
Działania praktyczne z zakresu codziennego zarządzania
Działania komunikacyjne
Działania poprawiające kulturę pracy
Reagowanie na zachowania osób przejawiających tendencję do bycia mobberem.
Moduł 3
Procedura antymobbingowa i mediacje pracownicze
Procedura antymobbingowa – cel, zakres, sposób regulacji
Komisja antymobbingowa
Mediacje jako nieformalny sposób zapobiegania niepożądanym zjawiskom
Umiejscowienie mediacji w wewnętrznych procedurach
Narzędzia i techniki mediacyjne do stosowania na co dzień
Struktura rozmowy mediacyjnej w 6 krokach i symulacja mediacji w sprawie o mobbing na podstawie case study.
AGENDA
9.00 -11.00 – MODUŁ 1
11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
11.15 – 12.45 – MODUŁ 2
12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
13.00 – 15.00 – MODUŁ 3.
TRENER
DR EWA KOSOWSKA - KORNIAK
Autorka podcastu „Wyspa Inspiracji”. Pasjonatka mediacji, dobrej rozmowy, uważności na drugiego człowieka. Jej celem jest inspirowanie innych do pracy nad sobą i swoimi relacjami z otoczeniem. Doświadczona trenerka z rekomendacją trenerską I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Praktyk i trenerka Dialogu Motywującego. Dr nauk prawnych, Mediator stały Sądu Okręgowego w Opolu, wykładowca akademicki, kierownik studiów podyplomowych „Mediacje sądowe i pozasądowe” w Wyższej Szkole Bankowej w Opolu, we Wrocławiu i w Warszawie oraz „Dialog motywujący” w Opolu.
Wsparcie po szkoleniu, 2 godziny konsultacji online
Certyfikat
Skrypt, materiały do ćwiczeń
14 / 12 / 2023
899,00*
Jeden dzień, od godz. 9.00 do 15.00 Online
Ewa Kosowska-Korniak Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: tel. 661-328-349 lub napisz ewa@o-media.pl
Chcesz poznać terminy najbliższych szkoleń online. Wszystkie wydarzenia są publikowane z wyprzedzeniem. Informacje znajdziesz także na profilu O-media na Facebooku.
+48 609 825 055