Mediacje w miejscu pracy — opis szkolenia
Jeśli mimo umiejętności komunikacyjnych trafiasz na trudne konfliktowe sytuacje w zespole i zastanawiasz się, jak to zmienić, skorzystaj ze szkolenia, które pozwoli Ci skutecznie mediować w miejscu pracy.
Otrzymasz przydatne i uniwersalne narzędzia mediacyjne oraz nauczysz się, jak zaplanować i przeprowadzić mediację w miejscu pracy. Dzięki temu odkryjesz konstruktywną moc konfliktów, o ile zostały one w porę dostrzeżone i prawidłowo rozwiązane.
Warsztaty wzmacniają kompetencje w zakresie rozwiązywania konfliktów w zespole i zwiększenia współpracy.
Cel szkolenia
Przygotowanie uczestników do samodzielnego rozwiązywania konfliktów, w tym pracy z emocjami uczestników i stosowania skutecznych narzędzi komunikacyjnych oraz typowo mediacyjnych. Wzbogaceniem programu szkolenia jest praktyczne pokazanie mediacji pracowniczych na przykładzie case study.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Przedsiębiorcy, wysoka i średnia kadra menadżerska,
- Pracownicy działów HR, HR Biznes Partnerzy
- Przedstawiciele instytucji samorządowych
- Zespoły pracownicze
- Menedżerowie, przedstawiciele firm i stowarzyszeń, pracownicy urzędów, działacze społeczni
Czego nauczysz się podczas szkolenia Mediacje w miejscu pracy?
- Przeprowadzać diagnozę konfliktu.
- Identyfikować i analizować istniejące konflikty jak również ryzyko powstania konfliktów w przyszłości.
- Rozróżniać stanowiska, interesy i potrzeby stron.
- Motywować i wspierać uczestników w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających rozwiązywaniu konfliktów
- Wentylować emocje uczestników konfliktu.
- Opracowywać i sporządzać dokumenty mediacyjne.
- Wprowadzać rozwiązania systemowe mające na celu profilaktykę i ograniczenie występowania konfliktów.
Agenda szkolenia
- 09.00 –11.00 – MODUŁ 1
- 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
- 11.15 – 12.45 – MODUŁ 2
- 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
- 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)
Szczegółowy program szkolenia Mediator wewnętrzny
Moduł 1 Istota i zasady mediacji w miejscu pracy
- Czym są mediacje pracownicze?
- Obszary i sposoby zastosowania mediacji
- Konflikt pracowniczy i jego dynamika
- Komunikacja w konflikcie pracowniczym
Moduł 2 Rola mediatora
- Prawa i obowiązki mediatora
- Etyka zawodowa mediatora
- Samoświadomość mediatora
- Rola mediatora wg American Arbitration Association
- Na co zwracać szczególną uwagę, a czego unikać?
- Narzędzia mediatora
- Praca z emocjami stron
- Techniki mediacyjne charakterystyczne dla mediacji pracowniczych
Moduł 3 Wprowadzenie do mediacji
Przebieg mediacji pracowniczych
- Prowadzenie spotkań wstępnych, informacyjnych (ze stroną, z pełnomocnikami, ze stroną i pełnomocnikami)
- Struktura rozmowy mediacyjnej w 6 krokach
- Podsumowanie mediacji
- Trening stosowania właściwych technik mediacyjnych na różnych etapach mediacji, w tym spotkań na osobności
- Udział i rola pełnomocników procesowych w mediacji oraz prawników wewnętrznych firmy
- Umiejętność współpracy mediatora
Moduł 4 Praktyczny warsztat prowadzenia mediacji w miejscu pracy
- Mediacja w miejscu pracy w praktyce
- Podstawy prawne dotyczące mediacji pracowniczych
- Prowadzenie dokumentacji
- Wprowadzenie mediacji do regulaminu pracy oraz polityki antymobbingowej- standardy
- Case study: Jak rozwiązać konflikt?
- Procedura rozwiązywania konfliktów w organizacji
W ramach szkolenia otrzymujesz
- Certyfikat
- Wsparcie po szkoleniu: 2 godziny konsultacji online
- Skrypt, materiały do ćwiczeń
Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu
Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.
Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl
Dr Ewa Kosowska-Korniak potrafi zarazić pasją do mediacji. Potrafi też przekazać, nauczyć, przećwiczyć sens tego, co w mediacji jest najważniejsze w odniesieniu do pracy z ludźmi. Ewo, trafiasz w punkt i pokazujesz mediacje jako skuteczne narzędzie rozwiązywania konfliktów. Konfliktów, które zwłaszcza w miejscu pracy w rzeczywistości VUCA czy BANI są niekończące się. Pokazujesz, że konflikt może być rozwojowy, o ile wystarczająco wcześnie usprawni się komunikację
Joanna Pospieszynska-Burzynska, Experienced Manager, Instruktor, HR Analytics, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
To były dwa niezwykle inspirujące dni, które na pewno będą miały odzwierciedlenie w mojej pracy. Serdecznie polecam szkolenia prowadzone przez dr Ewę Kosowską-Korniak.
Magdalena Przybyłowska, specjalista ds. HR w Stefczyk Finanse
warto również zobaczyć :
Mediator wewnętrzny
Przygotowanie do pełnienia roli mediatora wewnętrznego w organizacji.
Mobing w miejscu pracy
Mobbing jest zjawiskiem negatywnym i niepożądanym, jednakże samo pojęcie mobbingu bywa nadużywane lub błędnie interpretowane.