Skip to content Skip to footer

Mediacje w miejscu pracy — opis szkolenia

Jeśli mimo umiejętności komunikacyjnych trafiasz na trudne konfliktowe sytuacje w zespole i zastanawiasz się, jak to zmienić, skorzystaj ze szkolenia, które pozwoli Ci skutecznie mediować w miejscu pracy.

Otrzymasz przydatne i uniwersalne narzędzia mediacyjne oraz nauczysz się, jak zaplanować i przeprowadzić mediację w miejscu pracy. Dzięki temu odkryjesz konstruktywną moc konfliktów, o ile zostały one w porę dostrzeżone i prawidłowo rozwiązane.

Warsztaty wzmacniają kompetencje w zakresie rozwiązywania konfliktów w zespole i zwiększenia współpracy.

Cel szkolenia

Przygotowanie uczestników do samodzielnego rozwiązywania konfliktów, w tym pracy z emocjami uczestników i stosowania skutecznych narzędzi komunikacyjnych oraz typowo mediacyjnych. Wzbogaceniem programu szkolenia jest praktyczne pokazanie mediacji pracowniczych na przykładzie case study.

Przydatne INFORMACJE

ELEMENTY SZKOLENIA

Masz pytania?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Przedsiębiorcy, wysoka i średnia kadra menadżerska,
  • Pracownicy działów HR, HR Biznes Partnerzy
  • Przedstawiciele instytucji samorządowych
  • Zespoły pracownicze
  • Menedżerowie, przedstawiciele firm i stowarzyszeń, pracownicy urzędów, działacze społeczni

Czego nauczysz się podczas szkolenia Mediacje w miejscu pracy?

  • Przeprowadzać diagnozę konfliktu.
  • Identyfikować i analizować istniejące konflikty jak również ryzyko powstania konfliktów w przyszłości.
  • Rozróżniać stanowiska, interesy i potrzeby stron.
  • Motywować i wspierać uczestników w poszukiwaniu rozwiązań sprzyjających rozwiązywaniu konfliktów
  • Wentylować emocje uczestników konfliktu.
  • Opracowywać i sporządzać dokumenty mediacyjne.
  • Wprowadzać rozwiązania systemowe mające na celu profilaktykę i ograniczenie występowania konfliktów.

Agenda szkolenia

  • 09.00  –11.00 – MODUŁ 1
  • 11.00 – 11.15 – PRZERWA KAWOWA
  • 11.15 – 12.45 – MODUŁ 2
  • 12.45 – 13.00 – PRZERWA KAWOWA
  • 13.00 – 16.00 – MODUŁ 2 (kontynuacja)

Szczegółowy program szkolenia Mediator wewnętrzny

Moduł 1 Istota i zasady mediacji w miejscu pracy

  • Czym są mediacje pracownicze?
  • Obszary i sposoby zastosowania mediacji
  • Konflikt pracowniczy i jego dynamika
  • Komunikacja w konflikcie pracowniczym

Moduł 2 Rola mediatora

  • Prawa i obowiązki mediatora
  • Etyka zawodowa mediatora
  • Samoświadomość mediatora
  • Rola mediatora wg American Arbitration Association
  • Na co zwracać szczególną uwagę, a czego unikać?
  • Narzędzia mediatora
  • Praca z emocjami stron
  • Techniki mediacyjne charakterystyczne dla mediacji pracowniczych

Moduł 3 Wprowadzenie do mediacji

Przebieg mediacji pracowniczych

  • Prowadzenie spotkań wstępnych, informacyjnych (ze stroną, z pełnomocnikami, ze stroną i pełnomocnikami)
  • Struktura rozmowy mediacyjnej w 6 krokach
  • Podsumowanie mediacji
  • Trening stosowania właściwych technik mediacyjnych na różnych etapach mediacji, w tym spotkań na osobności
  • Udział i rola pełnomocników procesowych w mediacji oraz prawników wewnętrznych firmy
  • Umiejętność współpracy mediatora

Moduł 4 Praktyczny warsztat prowadzenia mediacji w miejscu pracy

  • Mediacja w miejscu pracy w praktyce
    • Podstawy prawne dotyczące mediacji pracowniczych
    • Prowadzenie dokumentacji
    • Wprowadzenie mediacji do regulaminu pracy oraz polityki antymobbingowej- standardy
    • Case study: Jak rozwiązać konflikt?
    • Procedura rozwiązywania konfliktów w organizacji

W ramach szkolenia otrzymujesz

  • Certyfikat
  • Wsparcie po szkoleniu: 2 godziny konsultacji online
  • Skrypt, materiały do ćwiczeń

Wypełnij formularz i weź udział w szkoleniu

Wypełnij formularz i zarezerwuj miejsce na planowanym szkoleniu otwartym. Potwierdzenie zapisu otrzymasz mailem.

Jeśli chcesz zapytać o szczegóły, zaproponować swoje tematy do programu lub porozmawiać o możliwej współpracy, zadzwoń: +48 661328349 lub napisz ewa@o-media.pl

 

Dr Ewa Kosowska-Korniak potrafi zarazić pasją do mediacji. Potrafi też przekazać, nauczyć, przećwiczyć sens tego, co w mediacji jest najważniejsze w odniesieniu do pracy z ludźmi. Ewo, trafiasz w punkt i pokazujesz mediacje jako skuteczne narzędzie rozwiązywania konfliktów. Konfliktów, które zwłaszcza w miejscu pracy w rzeczywistości VUCA czy BANI są niekończące się. Pokazujesz, że konflikt może być rozwojowy, o ile wystarczająco wcześnie usprawni się komunikację

Joanna Pospieszynska-Burzynska, Experienced Manager, Instruktor, HR Analytics, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

To były dwa niezwykle inspirujące dni, które na pewno będą miały odzwierciedlenie w mojej pracy. Serdecznie polecam szkolenia prowadzone przez dr Ewę Kosowską-Korniak.

Magdalena Przybyłowska, specjalista ds. HR w Stefczyk Finanse

zobacz co proponujemy

warto również zobaczyć :

Mediator wewnętrzny

Przygotowanie  do pełnienia roli mediatora wewnętrznego w organizacji.

Poznają ofertę

Mobing w miejscu pracy

Mobbing jest zjawiskiem negatywnym i niepożądanym, jednakże samo pojęcie mobbingu bywa nadużywane lub błędnie interpretowane.

Poznaj ofertę